Monday 4 August 2014

7 CARA MENINGKATKAN PENGAMBILAN AIR KOSONG SEHARIAN....


Air minuman adalah penting untuk kesihatan anda kerana tubuh manusia terdiri daripada 60% air. Apabila pengambilan air anda tidak sama dengan output anda, anda boleh mengalami dehidrasi dan ia boleh menyebabkan masalah kesihatan yang banyak. Minum cukup air setiap hari bagi memastikan badan anda berfungsi dengan betul. Air juga membantu dalam menyingkirkan toksin dan memberi tenaga kepada otot-otot badan anda. Malangnya, ia tidak mudah untuk minum air yang cukup setiap hari. Kita sering bosan dengan air dan mengidamkan soda ataupon minuman manis. 


Lihat tujuh cara anda perlu meningkatkan pengambilan air anda.

1. Tambah buah-buahan segar


Minum air kosong sahaja boleh membosankan sedikit, jadi mengapa tidak anda Tambah buah-buahan segar dengan air dan dalam menikmati minuman anda. Rasanya pasti sangat menyegarkan dan indah dan, sudah tentu, air buah-buahan segar juga memberikan banyak manfaat kesihatan. Anda boleh menambah hirisan limau, oren, lemon atau timun ke dalam segelas air. Yang bagusnya ialah anda tidak perlu pergi ke spa atau restoran untuk menikmati rasa rasa air buah-buahan yang seger. Boleh buat di rumah sahaja dan menjimatkan wang anda.



2. Jadikan air kosong sebagai Keperluan  


Perkara utama yang perlu anda lakukan adalah elakkan dari membeli barang-barang yang berbahaya pada anda. Saya maksudkan adalah minuman tin atau botol Coke dan sebagainya. Minuman ini penuh dengan Gula, pewarna tiruan dan pemanis luar biasa. Anda boleh membeli sistem penulenan air atau air botol. Selain itu, jika anda akan keluar berjalan sepanjang hari atau bekerja dengan duduk di meja, jangan lupa untuk mengambil bersama-sama sebotol air kosong.


3. Jangan terus menelan air sekaligus


Menghirup air, elakkan dari terus menelan! Adalah lebih baik untuk minum sedikit demi sedikit sepanjang hari dan Jangan tunggu sehingga anda dahaga baru nak cari air. Mula menghirup air pada waktu pagi dan menghirup sepanjang hari. Ia boleh memudaratkan anda jika menelan air sekali gus, itulah sebabnya anda perlu minum perlahan-lahan dan menikmati rasa air.

4. Gunakan botol air minuman yang boleh diguna semula


Satu idea yang creative untuk meningkatkan pengambilan air dan saya ingin berkongsi dengan anda! Jika anda tidak suka berjalan ke dapur untuk mengisi air dalam gelas anda, anda boleh cuba untuk melakukan perkara yang berikut:
"Isikan air 4-5 botol minuman yang diguna semula dengan air dan ais dan meletakkan mereka di dalam bilik yang berbeza. Anda akan mempunyai peluang untuk minum air lebih kerap daripada biasa.


5. Pastikan air ada didalam peti sejuk anda


Malangnya, Saya selalu sibuk dan saya xade masa untuk minum air dan mengekalkan air yang cukup untuk badan saya. Cadangan saya untuk yang xde masa untuk minum air supaya simpan air dalam peti sejuk. Ia mengambil masa satu minit untuk ambil botol dan letakkan dalam beg anda. jadi on the way pergi kerja dan dalam sesak lalu lintas tu anda boleh la minum air kosong anda.

6. Minum air sebelum makan setiap


Minum Segelas air 30 minit sebelum makan mempunyai kesan positif ke atas kesihatan anda. Pertama, ia boleh mengurangkan pengambilan kalori. Kedua, ia membantu mengelakkan makan berlebihan. Tetapi anda tidak perlu minum lebih daripada satu gelas sebelum makan kerana terlalu banyak air boleh membawa kepada masalah kesihatan yang serius.

7. Makan makanan diperkaya air


Salah satu cara yang paling mudah untuk meningkatkan pengambilan air anda adalah dengan mengambil lebih banyak makanan yang diperkaya air. Contohnya:, Buah-buahan dan sayur-sayuran, seperti tembikai, timun, strawberi dan tomato, yang tinggi di dalam air, jadi ambil makanan ini dalam setiap hidangan anda setiap hari dengan cara anda sendiri atau makan mentah. Dengan cara ini, anda akan meningkatkan pengambilan air anda dan meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan.

Air adalah sebahagian keutamaan bagi badan anda. Ia membantu membuat hydrated sihat
setiap hari.  Adakah anda minum air yang cukup setiap hari? Apa yang anda akan lakukan untuk meningkatkan pengambilan air anda? Berkongsi tips anda dengan kami...





No comments:

Post a Comment